10 egészséges babanasi

egeszseges nasik babaknak kiemelt

Amikor kisfiamnak babakekszet kerestem, megdöbbenve láttam, hogy mindegyik cukrot tartalmaz, vagy más huncutságot. Körbenéztem a bolti és piaci kínálatban, és ha nem is kekszet, de találtam egészséges rágcsálnivalókat. Ezeket szeretném most veled is megosztani, hátha segítséget jelent számodra is. Ha már nasi, legyen egészséges! 

A nassolásról megoszlanak a vélemények. Sokan nem tartják jónak, hogy két étkezés ideje között snackeket faljon a gyerek, mások örülnek, hogy szinte folyamatosan rágcsál valamit, “legalább eszik” címszóval. Megint mások figyelemelterelésre, megnyugtatásra használják a ropit, kekszet stb., hiszen hosszabb utazáskor, bevásárláskor addig is elvan a csemete és nem nyűgösködik.

Ami a mi családunkat illeti, mivel mi a férjemmel nem szoktunk nassolni, ezért Artúrra sem szállt át ez a szokás. Nem azért, mert ellenzem, csak egyszerűen nem került be a “rendszerünkbe”. Van reggeli, aztán ebéd, uzsonna és vacsora, a maga megszokott idejében. Jutalmazni, megnyugtatni, figyelmet elterelni nem ilyesmivel szoktam. Egyszerűen azért, mert eszembe sem jut.

Ettől függetlenül azért nálunk is akad egy-két olyan helyzet, amikor nem biztos, hogy időben érünk olyan helyre, ahol rendesen meg tudunk ebédelni vagy uzsonnázni, ilyen esetekre mindig van a pelenkatáskában egy doboz harapnivaló.

Tehát nem szigorú elvek állnak a háttérben, csak egyszerűen nálunk nem lett mindennapos szokás belőle.

Hallottam viszont olyat is, hogy két étkezés között nem egészséges csipegetni, mert a szervezetünknek szüksége van a pihenésre, miután feldolgozta, amit korábban bevittünk, de ha nagyon gyakran ráeszünk valamit, akkor folyamatosan munkában van és ez sok energiát emészt fel. Más források viszont csak a cukros, zsíros, eltelítő érzést adó, de tápértékkel nem rendelkező snackek miatt nem támogatják az étkezések közötti majszolgatást.

Nem tudom, melyiküknek van igaza, és azt sem, milyen hatása van a gyereknevelésben, hogy minden nyűgösebb pillanatban kezébe nyomunk egy kekszet. Nem is erről szeretnék írni, hanem arról, hogy ha úgy döntünk, hogy nassolni fogunk, hogyan tehetjük ezt viszonylag egészségesen.

A ropi, túró rudi, kekszek, fagyitölcsér, vagy a látványpékségekből (igen, pl. az F-betűsre gondolok) származó termékek nem biztos, hogy a legjobbak a babának. A szervezetének káros, vagy legalábbis felesleges finomított cukrok, mesterséges adalékanyagok és színezékek vannak bennük, tápértékük viszont vitatható. Nekem mindig fájdalmas, amikor épp csak ülni tudó piciket látok kakaóscsigával vagy felfújt pogácsával a kezükben.

Azt tudtam, hogy én ilyesmit nem szeretnék adni Artúrnak, de azért a darabos ételek és a glutén bevezetése körül én is keresgéltem babakekszeket. Sajnos nem találtam megfelelőt. Elég sok időt töltöttem vele, de csak olyat találtam, ami vagy nem természetes alapanyagokból készült, vagy tele volt cukorral. Vagy mindkettő. 48% cukortartalom… inkább nem vettem meg.

Aztán, ahogy körbenéztem, találtam egészséges rágcsálnivalókat is. Ezeket szeretném most veled is megosztani, hátha segítséget jelent számodra is. Ha már nasi, legyen egészséges!

Az itt felsorolt egészséges babanasik egy részét a könnyebb elérhetőség kedvéért feltettem a Bébispenót Webáruházba is. Ide kattitva érhető el.

No, de lássuk a listát:

  1. Friss gyümölcsszeletek

Hát persze, hogy nincs jobb a gyerek számára egy kis friss gyümölcsnél. Alma-, körteszelet, egy fél banán, vagy néhány gerezd narancs jó, ha van nálunk.

  1. Kölesgolyó

Nálunk ez a tuti nassolnivaló. A bio, natúr, só- és fűszermentes verziót veszem. Csak köles az összetevője. Nagyon sok fajtát kipróbáltunk már, és egyértelműen a Biopont kölesgolyója viszi nálunk a pálmát. Más márkáknál volt fogba ragadós, műízű, és mindenféle nekünk nem tetsző fajta.
Elérhető a Bébispenót Webáruházban is.

P1260047

 

P1250774

  1. Amaránt rudacska

Az amaránt egy gluténmentes, magas fehérjetartalommal rendelkező álgabona. Rosttartalma segíti az emésztést. Vasban, kalciumban, káliumban, magnéziumban és cinkben gazdag. Vegetáriánusok étrendjének egy fontos alapanyaga, de húsevő családoknak is figyelmébe ajánlom. Én gyakran adom Artúrnak, puffasztott amaránttal hintjük meg a reggeli zabkását, és a kisfiam 8-12 hónapos kora között mindig volt nálunk egy csomag amaránt rúd is. Ez nem natúr, hagymás-köményes ízesítésű, de sómentes és nagyon finom. Természetes összetevőkből áll, ebből is a biot ajánlom. Létezik kukoricából is. Ára: 270-350 Ft között.
(Mély fájdalommal tudatom, hogy 2015. nyarán megszüntették a forgalmazását. A boltokból már elfogyott, én legalábbis sehol sem találtam. Szerettem volna a webáruházamba is feltölteni, de sajnos nem érhető már el.)

WP_20150310_004

  1. Aszalt gyümölcsök

Az alacsony hőfokon hőkezelt, aszalt gyümölcsök remek kiegészítői az egészséges táplálkozásnak. Desszert helyett is kiválóak. Vigyázni kell, mert a legtöbb aszalt gyümölcsöt egy olyan fényesítő anyaggal vonják be, ami nem egészséges, különösen a babáknak nem érdemes adni. A bio verzió itt is minőséget jelent. Mazsola, aszalt szilva, aszalt áfonya, vagy a vasban igen gazdag aszalt sárgabarack mind-mind jó választás.

  1. Olajos magvak

Egy éves kor alatt nem csak az allergiaveszély miatt nem adható, hanem mert egyben nem is tud mit kezdeni vele a gyerek. Kemény, nem tudja szétrágni, és félő, hogy leszalad egészben a torkán. Artúrnak az első szülinapi tortájával kezdtem el bevezetni őket, mandula volt az első, darált formában, természetesen. Egyben csak a mandulaszeletet (szirom) és a kesudiót merem adni neki még most, 25 hónapos korában is, ezeket el tudja rágni. Szóval kicsit macerás, de jó alternatíva lehet.

Kevesen tudják, hogy az aszalt gyümölcs + olajos mag együttes fogyasztása csökkenti az édesség utáni vágyat. Kipróbáltam, és működik. Fogyókúrázó anyukáknak is jó tipp, de elraktározom ezt az információt arra az időszakra is, amikor a kisfiam majd be lesz etetve már sok cukorral, csokival pl. az oviban, és én otthon próbálom ezt ellensúlyozni.

  1. Fekete olajbogyó

Nem a legolcsóbb ez a bio kalamata (1400 Ft egy üveggel, akcióban 1200 körül vettem), de nagyon jó minőségű, isteni finom és egészséges csipegetnivaló. Esszenciális zsírsavakat tartalmaz, ami életfontosságú, minden gyerek étkezésében rendkívül fontos. Ezért én időnként beruházok. Ráadásul Artúr imádja. Nem tudom, más gyerekek hogy állnak az olajbogyóval, de az én kisfiam szabályosan harcot indít, ha meglátja valahol. Nagy mennyiséget be tud falni belőle.

Magozottat érdemes venni.

P1260307

  1. Roobar és egyéb gyümölcsös energiaszeletek

A Roobar egy nyers, bio, vegán gyümölcsszelet olajos magvakkal, szuperélelmiszerekkel összedolgozva. Többféle ízben kapható. Tulajdonképpen édesség, de csupa egészséges hozzávalóból készül. Más márkák is léteznek, de én a Roobart ismerem és szeretem.
Elérhető a Bébispenót Webáruházban is.

  1. Pattogatott kukorica

A pattogatott kukoricának rossz a híre, nem a kimondottan egészséges ételek között tartjuk számon. Ha azonban otthon, zsiradék, só és egyéb ízesítők nélkül készítjük és viszonylag frissen fogyasztjuk, akkor semmi baj nincs vele. Hiszen csak kukorica.

Bio boltokban és piacon kapható kimondottan erre a célra árult kukorica. Teflon edényben, zsiradék nélkül, lefedve, magas hőfokon percek alatt elkészül.

popcorn-802047_1280

  1. Puffasztott rizskorong

Ebből nagyon sok félét lehet kapni. Van kenyérszelet formájú, de korong is. Apróbb, vékonyabb, és nagyobb, vastagabb is. Sokáig az Alnatura (DM bio márka) babáknak való rizskorongjait vettem, később, ahogy Artúr nőtt, és elboldogult a nagyobb darabokkal is, átálltam a byodo nagy korongjaira, amire akár sajtot, zöldséget is lehet tenni.

A rizskorong-választásnál is fontos, hogy lehetőleg ne tartalmazzon hozzáadott cukrot, mesterséges anyagokat, színezékeket, felesleges ízesítőket. A képen látható byodo rizskorong sómentes.
Elérhető a Bébispenót Webáruházban is.

P1250770

  1. Házi készítésű babakeksz

A rizslisztből és gyümölcsből házilag készíthető, puha babakeksz receptjét itt találod.

Hála a hozzászólásaitoknak, és az attól beinduló fantáziámnak, összeállt a lista folytatása. Még 10 egészséges babanasiról itt olvashatsz.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, és lájkold a Bébispenót oldalt a Facebookon!

 

 

3 thoughts on “10 egészséges babanasi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.