Reggeliötletek – 2. rész

reggeliotletek2kiemelt

A Reggeliötletek 1. részének sikere után igyekeztem minél több újdonságot fotózni, hogy összeállíthassam a 2. részt. Murphy törvénye, hogy Artúrom az elmúlt hetekben olyan, legkevésbé sem izgalmas ételeket kért reggelire, mint pl. a vajaskenyér semmivel. 🙂 Így nem könnyű, de összejött. Fogadd szeretettel a 2. összeállítást! 

DSC_2086

Tojásételek és hamis tojásételek

A tojásrántotta, omlett, tükörtojás hamar elkészül, meleg, és a legtöbb gyerek szereti, ezért sok család választja reggelire. (Biztos másért is, de azokkal az érvekkel nem értek egyet. 🙂 ) A tojásérzékeny gyerekeknek vagy a hozzánk hasonló családoknak, akik etikai vagy egészségügyi okokból nem fogyasztanak tojást, illetve akik kipróbálnának időnként valami újdonságot, finom reggeli a csicseriomlett.

Alapja csicseriborsóliszt, amit vízzel vagy még inkább növényi tejjel, fűszerekkel (én fekete sót mindig teszek bele, az ad neki tojás ízt), apróra vágott hagymával elkeverve tojáshoz hasonló állagú folyadékot kapunk. Ezt forró, kiolajozott serpenyőbe öntve ugyanúgy kisütjük, mint ahogy a rántottát vagy az omlettet tennénk. A hagymát én előre szoktam pirítani, és utána öntöm rá a csicseriborsólisztes-zabtejes anyagot. Amiben más ez, mint a tojás, hogy lassabban sül meg. Legyünk türelmesek!

Ahogy a rántottát is, ezt is lehet utána nyers zöldségekkel, paradicsommal, uborkával tálalni, reszelt sajttal megszórni, vagy joghurttal nyakon önteni. Ahogy jól esik.

A képen humuszos házi kenyérrel és kígyóuborkával látható.

bundikenyer

Bundás kenyér

A bundás kenyér is be szokott jönni a gyerekeknek, és biztos sok szülőnek eszébe is jut, ha reggeliötletekről van szó. Itt most a tojásmentes verziót mutatom meg (sőt, mi gyerekkoromban még tejbe is beáztattuk a szikkadt kenyeret, de szerencsére ma már van állatmentes verzió is). Szintén csicseriborsólisztet kell kikeverni növényi tejjel és fekete sóval. Ha nincs otthon, akkor sima sóval. Figyeljünk rá, hogy most valamivel hígabbra készítsük, mint amikor rántottát sütöttünk belőle.

A kenyereket beleáztatjuk az ismert módon. Arra kell ügyelni, hogy mire idáig eljutunk, a serpenyőben már forró legyen az olaj és azonnal lehessen belerakni a kenyereket. Ez azért fontos, mert a csicseriborsó+víz kombó hamar besűrűsödik, és akkor nem fogja felszívni az újabb és újabb kenyér, ezért cselekedjünk gyorsan.

Kicsit lassabban sül, mint tojásos társa, de 2-3 perc alatt szép aranybarna lesz, lehet fordítani.

Ugyanúgy, ahogy a hagyományos bundás kenyeret, ezt is vajjal (margarinnal) vagy majonézzel megkenve, sajtot ráreszelve, vagy zöldségekkel lehet fogyasztani.

muzli

Müzli

A fiúk (a férjem és Artúr) új heppje a müzli. Én – bevallom – nem szeretem, se narancslével, se tejjel, de ők annyira rákaptak az utóbbi hetekben, hogy van, amikor vacsorára is ezt kérik. Nem is bánom, végül is nem egészségtelen, és csupán fél perc elkészíteni.

DSC_2138

Magvajas kenyér banánkarikákkal

Hú, ez már nyugati cucc ám! 🙂 Külföldi blogokban és What I ate today videókban szoktam látni hasonlókat. Aztán egyszer csak megkóstoltam, ééééés… hm, mennyei. A kedvenc most nálunk a kesudióvaj.

meggyespite

Meggyes pite 

Ebbe a bejegyzésbe több édes reggeli is bekerült, annak ellenére, hogy nem eszünk túl gyakran ilyesmit. Ez a (vegán tésztájú, a derelyetésztához nagyon hasonló) meggyes pite az előző napi családi összejövetelből maradt, a nagymama sütötte és csomagolta. Naná, hogy ez lett a reggeli. Éles képet nem is tudtam lőni, mert azonnal mozgásba lendült a piteszelet Artúr szája felé. 🙂

egyszeruvajaskenyerkaralabeval

Bio margarinos kenyér karalábéval

Felnőtt szemmel lehet, hogy ez egy snassz reggeli, de Artúr nagyon szereti. A margarint sokan nem tartják egészségesnek, de ez a nem hidrogénezett, bio verzió (Alsan márkájú) nekem jó minőségűnek tűnik. A margarinos zsömle mellé Artúr karalábét kért. A zsenge bio karalábénak nincs párja, 3-an befalunk egy fejjel belőle reggelire. Örülök, hogy a fiam szereti, úgyhogy ha ezt kéri napindítónak, nem vitatkozom vele. 🙂 A szimpla reggelit sárgarépás-almás-sütőtökös frissen préselt lé teszi izgalmasabbá, amit Nagy Zita Vegán reggeli című könyvéből szerettünk meg.

reggeliotlet5

Tojás- és tejmentes palacsinta 

Ez is édes reggeli, de finomított cukrot nem tartalmaz. Alapja villával összetört banán, liszt, darált csonthéjasok, sütőpor. Az eredetijét Zizitől lestem, aztán mindig más kerül a tésztájába, de csalódást még nem okozott. Kókuszolajon sütöm ki. Mellé almapürét tálalok.

Ez azért egy jó 40 perces móka, mire elkészül a bekeveréssel együtt, ezért vagy ráérős hétvégi reggelekre ajánlom, vagy még este be lehet keverni a tésztát, reggel pedig gyorsan csak kisütjük.

Remélem, az 1. résszel kiegészítve adtam néhány ötletet, inspirációt változatos reggelikhez. Hamarosan jövök új ebéd- és vacsoraötletekkel is.

A cuki Cool Friends tányérok a Bébispenót Webshopból már rendelhetőek!

 

 

One thought on “Reggeliötletek – 2. rész

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.