Könyvek, blogok, közösségek (Vegetáriánus és vegán hozzátáplálás – 4. rész)

6276704367_9e77b563bf_b-flickr

Ebben a 4. részben pedig további segítségként összegyűjtöm, milyen blogokat, könyveket, Facebook-csoportokat érdemes olvasnod, ha még többet szeretnél megtudni, vagy úgy érzed, már mindent tudsz, de további motivációra van szükséged.

Üdvözöllek itt, a vegetáriánus és vegán hozzátáplálásról szóló cikksorozatom 4. részében. Ha már idáig eljutottál az olvasásban, akkor van bennünk valami közös, aminek nagyon örülök. Az eddigi 3 részben a szakértői véleményeket, kutatási eredményeket osztottam meg, valamint ajánlottam vitaminokat a hiányállapotok megelőzésére, és egy kicsit kifakadtam a médiára is. Ebben a 4. részben pedig további segítségként összegyűjtöm, milyen blogokat, könyveket, Facebook-csoportokat érdemes olvasnod, ha még többet szeretnél megtudni, vagy úgy érzed, már mindent tudsz, de további motivációra van szükséged.

Nem mindegyik kimondottan baba- vagy gyerektáplálás témájú, de aki a vegán illetve vegetáriánus táplálkozással kapcsolatban tájékozottabb szeretne lenni, azoknak ezeket érdemes megismernie (a teljesség igénye nélkül).

Könyvek

  • reisingerorsolyamerlegenavegetarianizmusReisinger Orsolya: Mérlegen a vegetarianizmus könyve

Orsi könyve a hiányállapot-megelőzés kérdéskörre az érdeklődőknek részletes válasszal szolgál. Megtalálható benne az is, hogy miből hány mg-ra van szüksége naponta egy babának vagy kisgyereknek, mennyi a kalóriaigénye, és ezeket miből tudjuk fedezni. Ez a könyv sokat segített nekem a kezdeti eligazodásban, és szeretném, ha másoknak is segítene. Ezért a Bébispenót Webáruházban is elérhetővé tettem, a linkre kattintva rendelheted meg.

Blogok

Receptekért nem kell messzire menned, hiszen találsz nálam is a vegetáriánus receptek rovatban.
Ha azonban további olvasnivalót vagy ételeket keresnél, ezeket a blogokat érdemes megnézned:

Facebook-közösségek

Youtube csatornák

Egyéb

  • Cronometer: Nagy segítség lehet még a cronometer.com, ahova regisztrálhatjuk akár a gyermekünket is, magasság, súly, életkor alapján, és a napi étkezéseit rögzíthetjük. A program pedig részletesen megmutatja, milyen vitaminból, ásványi anyagból hány százalékát vittük be a szükséges napi mennyiségnek, és egyáltalán miben miből mennyi van, és mire lenne még szükség. A program angol nyelven (konyhanyelven) kommunikál, és eleinte szöszölős, de érdemes rászánni az időt és berögzíteni néhány gyakran készített ételünket (nálunk pl. ilyen a reggeli zabkása vagy egy-egy főzelékünk receptje), aztán már csak a listából kell kiválasztani, aznap melyiket adtuk a gyereknek és milyen mennyiséget evett belőle.

Hozzátáplálási táblázat

Az ételek bevezetéséhez szükséged lesz egy hozzátáplálási táblázatra. Töltsd le innen.

A táblázatban szereplő bevezetési időpontok ajánlások. A vegetáriánus, vegán családok hamarabb is bevezethetik pl. a fehérjetartalmuk miatt fontos hüvelyeseket, a növényi tejeket vagy a szóját, de én pl. a gombát hoztam előrébb, Artúr 1,5 éves kora körül kezdtem adni, kis mennyiségben, krémlevesként. Természetesen az apránkénti kóstoltatás során fontos figyelni a baba reakcióit, és a tüneteket. Allergia, intolerancia tüneteit tapasztalva halasszuk el a bevezetést és konzultáljunk orvossal!

A cikksorozat további részei:

 

 

4 thoughts on “Könyvek, blogok, közösségek (Vegetáriánus és vegán hozzátáplálás – 4. rész)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.