A céklalevél

céklalevél

Egyszer már írtam róla, hogy a kisfiamnak a hozzátáplálás kezdetén ajánlotta az orvos, hogy sok céklát egyen, de hamar kiderült, hogy épp ez a zöldség az, amit ki nem állhat. Próbálkoztam mindennel, párolva, sütve, főzve, darabolva, pépesítve, a kedvencével, sütőtökkel keverve, almával, répával, csak a levét adva, minimális céklalevet tartalmazó gyümölcslevet adva, de mindenhogy kiszúrta és nem ette-itta meg. 

Épp csak sütibe nem sütöttem bele, mert édességet nem szerettem volna adni neki. Pedig megnyugtató lett volna, ha céklaimádónak születik, márcsak a vastartalma miatt is.

Most, két éves korára, amikor már rég nem aggódom a cékla és a vas miatt, egyszer csak beugrott a megoldás. Jobb később, mint soha, nem igaz? A piacon árulnak külön céklalevelet, a gumója nélkül is. Vettem hát, és tettem egy utolsó céklakísérletet. Beleturmixoltam két szép, nagy levelet a reggeli banánturmixba. A “felnőttes” bögrében tálaltam Artúrnak, hogy tutira menjek. No és azt a bizonyos c-betűs szót sem ejtettem ki.

És nem megitta a kis piszok az utolsó kortyig? De. Azt mondta, nagyon finom, csináljak máskor is. Úgyhogy másnap is csináltam. Azóta pedig gyakran.

Ha van még, aki hasonló cipőben jár, és szeretne céklát adni a babájának, de az hallani sem akar róla (konkrétan kiköpi), akkor szerintem próbálkozzon meg ezzel a lehetőséggel, mert a levelének az íze és az állaga is más. Vannak a neten további ötletek is céklalevél fogyasztására, de nekünk ez a turmixolás bejött.

A céklalevél nem csak vasban, de folsavban, káliumban és béta-karotinban is gazdag, valamint C-vitamint is tartalmaz.

(A cikk illusztrálásához a Flickr egy jogtiszta fotóját használtam.)

 

 

One thought on “A céklalevél

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.